• BB Lampen2

Branding bureau

Branding is een vorm van marketing, waarbij het 'merk' centraal staat. Een merk draait om een duidelijke indentiteit. Wat is dat nou eigenlijk? Identiteit is wie we als bedrijf zijn, klinkt simpel. Maar is dat eigenlijk wel zo? Wie beslist eigenlijk wie we zijn? Wij zelf, medewerkers, managers, klanten of de omgeving? En wat wanneer wij het idee heeft dat onze omgeving het verkeerd ziet? Hoe komt dat. Er zijn boeken vol geschreven over identiteit (sommige zijn nog de moeite waard ook), maar het onderwerp heeft nogal de neiging om erg filosofisch en daardoor wollig te worden. Keep It Simple Stupid!

Brand identity
De brand identity omvat de visie (wat is ons bestaansrecht), de missie (waar gaan we naar toe), de strategie (hoe gaan we daar komen) en zo nog een paar zaken waar we nu even niet op in gaan. Het sterke punt van het uitschrijven van een brand identity is dat het je dwingt om een stap terug te doen en het grote plaatje te bekijken. Wie zijn we? Wat doen we? Waarom eigenlijk? Het geeft je een leidraad, een kompaskoers voor de langere termijn als het ware.

Merknaam
De merknaam is de allerbelangrijkste bezit van een bedrijf. Aan deze naam hangen alle inspanningen en investeringen met betrekking tot het creëren van waarde en reputatie. De keuze van een naam is daarom vanuit dit oogpunt van groot belang, maar (misschien nog wel belangrijker) ook vanuit de klant. Een bedrijfsnaam die voor een klant direct zegt wie je bent of wat je doet, hoef je minder te 'laden' (investeren om te vertellen wat je doet). Als je een multinational bent, maakt dat niet veel uit, want dan kun je de naam laden door o.a. grootschalige reclame te maken. Overigens spreken we dan over 'branding'. Echter een te generieke bedrijfsnaam, heeft weinig 'haakjes' en wordt slecht onthouden en is daarmee moeilijk te laden. Er zit te weinig 'eigens' (authenticiteit) aan.

Visual identity
De visual identity is een beschrijving van de visuele elementen die de kern van het merk vormen zoals het logo en logogebruik, kleurenpalet, typografie en fotografie. Op basis van een visual identity kunnen er middelen gemaakt worden zoals brochures, websites, huisstijlen en dergelijke. Dat is direct een belangrijk verschil tussen de visual identity en de huisstijl. De visual identity benadrukt het 'waarom', de achterliggende gedachte. Net zoals de brand identity eigenlijk. De huisstijl daarentegen is een gegeven, de do's en don'ts.

Visualisatie
Pas helemaal aan het einde komen we bij de visualisatie van middelen, Vaak denken we dan aan visitekaartjes, briefpapier en enveloppen. Misschien ook nog een offertemap en complimentcards. Maar het kan veel verder gaan e-mail signatures, nieuwsbrieven, bedrijfskleding, beurspresentatie, direct mailing, autobelettering en PowerPoint.

Interesse? Maak met ons een afspraak voor een kennismakingsgesprek.

Maak afspraak

Strategy & Concept

Strategy & Concept

positionering - value proposition - marketingmix - business modeling - persuation methode - concepting methode - krachtenmodel van Porter - SWOT - Blue Ocean innovatiemodel - communicatie strategie - AICDAS model - corporate communication - corporate concept - conceptinnovatie - branding - Unique Buying Propostion (UBP) Effectuation

Bekijk portfolio

Corporate Identity

Corporate Identity

brainstorming - merknaam ontwikkelen - bedrijfsnaam ontwikkelen - tagline - pay-off - slogan - colour management - moodboard - logo ontwerp - huisstijl ontwerp - corporate design - corporate image - corporate behaviour - corporate manual - brand experience - brand visualization - brand guideline - tone of voice - copy writing

Bekijk portfolio

Design & DTP

Design & DTP

briefpapier - visitekaartjes - enveloppen - flyers - folders - brochures - powerpoint - kranten - magazines - posters - beletteringen - gevelreclame - autobelettering - vlaggen - banieren - borden - verpakkingen - stickers - pennen - relatiegeschenken - presentatie middelen- beursstand- showroom - artist impression

Bekijk portfolio

Webconcept

Webconcept

interactive design - responsive design - usability - accessiblity - compatibilty - webdevelopment - HTML5 - Cascading Style Sheets (CSS) Javascript - templating - SEF URL's - domeinnaam ontwikkelingsplan - keyword analyse - Content Management System (CMS) - zoekmachine vriendelijke (SEF) - open source - Joomla CMS - WordPress CMS - VirtueMart - Magento - ecommerce - webshop

Bekijk portfolio

Video production

Video production

brainstorm - script - voice-over - moodboard - animatie video - animeo - bedrijfsvideo / film - presentatievideo / film - productvideo / film- instructievideo / film - trainingsvideo / film - commercial / film - testimonialvideo / film - interviewvideo / film - documentairevideo / film - instructievideo / film - infographic video / film - explanimation - YouTube - Vimeo

Bekijk portfolio

Campaigning

Campaigning

zoekmachine marketing (SEM) - zoekmachine optimalisatie (SEO) - zoekmachine adverteren (SEA) - zoekmachine publiciteit (SEP) - social media - e-mail marketing - content marketing - video marketing - viral marketing - referral marketing - augmented reality (AR) - linkbuilding - linkbait - affiliate marketing - remarketing - prerolling - AdWords - Analytics - bannering - Public Relations (PR) - Publiciteit

Bekijk portfolio

LookBook

Bekijk onze portfolio

Lees meer