• BB Lampen2

Communicatiebureau

Marketing en communicatie zijn vakgebieden die in het verlengde van elkaar liggen. Het één kan niet zonder het ander. Dat wil niet zeggen dat het één hetzelfde is als het ander. Communicatie is de vertaalslag van marketingstrategie naar een specifieke doelgroep. Door middel van communicatie bereikt een bedrijf haar klanten. Communicatie betekent 'het overbrengen van een boodschap'. Alle activiteiten waardoor informatie, dwz gegevens, wensen, gedachten, feiten en gevoelens worden overgebracht naar of ontdekt bij andere mensen.

Definitie
Communicatie is de uitwisseling van informatie, zoals spraak, tekst, videomateriaal etc. tussen mensen. Het kan worden gezien als proces, dat zich in een keten van elkaar opvolgende stappen tussen 'afzender' en 'ontvanger'. De overdracht van deze informatie kan rechtstreeks zijn (als mensen elkaar direct zien) of via een medium (televisie, radio, internet).

De 6 C's
Communicatie vertaald ook marketinginstrumenten (De P's) naar C's van communicatie. Voorbeeld: in marketing hebben we het over 'productbeleid', maar in de communicatie noemt men dit 'oplossingen voor problemen'. Een klant wil een boor kopen, omdat hij/zij een gat in de muur wilt. Je verkoopt dan geen boor, maar een gat in de muur.

1. Customer solution
Product naar consumentenoplossing (Customer solution)

2. Cost to the customer
Prijs naar kosten voor de consument (Cost to the customer); een aantrekkelijke prijs-kwaliteitverhouding, met veel keuzemogelijkheden en afgestemd op verschillende doelgroepen.

3. Convenience
Van plaats naar gemak (convenience) ofwel; 'gemak van de klant', redenen om te kiezen voor een dienst of product;

4. Communicatie concept
Een concept bestaat uit een pakket met verschillende (innovatieve) ideeën, niet slechts één. Deze ideeën zijn getoetst en vervolgens op elkaar afgestemd waardoor ze verbonden zijn en ze elkaar versterken. Hierdoor ontstaat synergie en toegevoegde waarde. In eerste instantie is een 'concept' ontwikkeld van uit een abstractie, daarna dient deze geconcretiseerd te worden. Van belang is dat het concept consistent en consequent is in communicatie. Er mogen geen cognitieve dissonanties (tegenstrijdige boodschappen) in zitten, die verstoren de communicatie en daarmee de geloofwaardigheid van het concept.

Wat doen we?
Door middel van de concepting methode helpen we bedrijven zich opnieuw uit te vinden door ze bewuster te maken van waar ze staan, wat hun identiteit, kracht en unieke eigenschappen zijn. Dit zetten we om naar een sterk bedrijfs- of communicatie concept in visualiseren dit in een aansprekend en heldere vormgeving.

Voor wie?
Nieuwe bedrijven: startende ondernemers of bedrijven die 'new business' willen opzetten zijn zeer gebaat bij een ijzersterk concept en communicatie.
Bestaande bedrijven: Bedrijven die graag willen groeien, hun concurrentiepositie willen verbeteren of problemen ondervinden in hun communicatie.

Waar begint het mee?
Alles begint met een kennismakingsgesprek of een brainstormsessie. Zo leren we elkaar kennen.

Strategy & Concept

Strategy & Concept

positionering - value proposition - marketingmix - business modeling - persuation methode - concepting methode - krachtenmodel van Porter - SWOT - Blue Ocean innovatiemodel - communicatie strategie - AICDAS model - corporate communication - corporate concept - conceptinnovatie - branding - Unique Buying Propostion (UBP) Effectuation

Bekijk portfolio

Corporate Identity

Corporate Identity

brainstorming - merknaam ontwikkelen - bedrijfsnaam ontwikkelen - tagline - pay-off - slogan - colour management - moodboard - logo ontwerp - huisstijl ontwerp - corporate design - corporate image - corporate behaviour - corporate manual - brand experience - brand visualization - brand guideline - tone of voice - copy writing

Bekijk portfolio

Design & DTP

Design & DTP

briefpapier - visitekaartjes - enveloppen - flyers - folders - brochures - powerpoint - kranten - magazines - posters - beletteringen - gevelreclame - autobelettering - vlaggen - banieren - borden - verpakkingen - stickers - pennen - relatiegeschenken - presentatie middelen- beursstand- showroom - artist impression

Bekijk portfolio

Webconcept

Webconcept

interactive design - responsive design - usability - accessiblity - compatibilty - webdevelopment - HTML5 - Cascading Style Sheets (CSS) Javascript - templating - SEF URL's - domeinnaam ontwikkelingsplan - keyword analyse - Content Management System (CMS) - zoekmachine vriendelijke (SEF) - open source - Joomla CMS - WordPress CMS - VirtueMart - Magento - ecommerce - webshop

Bekijk portfolio

Video production

Video production

brainstorm - script - voice-over - moodboard - animatie video - animeo - bedrijfsvideo / film - presentatievideo / film - productvideo / film- instructievideo / film - trainingsvideo / film - commercial / film - testimonialvideo / film - interviewvideo / film - documentairevideo / film - instructievideo / film - infographic video / film - explanimation - YouTube - Vimeo

Bekijk portfolio

Campaigning

Campaigning

zoekmachine marketing (SEM) - zoekmachine optimalisatie (SEO) - zoekmachine adverteren (SEA) - zoekmachine publiciteit (SEP) - social media - e-mail marketing - content marketing - video marketing - viral marketing - referral marketing - augmented reality (AR) - linkbuilding - linkbait - affiliate marketing - remarketing - prerolling - AdWords - Analytics - bannering - Public Relations (PR) - Publiciteit

Bekijk portfolio

LookBook

Bekijk onze portfolio

Lees meer