• BB Lampen2

Creatief bureau

Bedrijven lijken steeds meer op elkaar. Onderscheidend vermogen en toegevoegde waarde zijn in de huidige concurrentiestrijd van essentieel belang. Een creatief bureau kan helpen bij het vinden van een onderscheidende (creatieve) insteek. Maar creativiteit dient wel een fundament te hebben; een concept dat vervolgens is gebaseerd op strategie.

Er heersen nogal wat misverstanden over wat een concept is. De misvatting is dat een idee, een concept is, maar dat is het niet. Een concept bestaat uit een pakket met verschillende innovatieve ideeën, niet slechts één. Deze ideeën zijn getoetst en vervolgens op elkaar afgestemd waardoor ze verbonden zijn en ze elkaar versterken.

Hierdoor ontstaat synergie en komt de toegevoegde waarde sterk tot uitdrukking. In eerste instantie is een 'concept' ontwikkeld van uit een abstractie, daarna dient deze geconcretiseerd te worden. Van belang is dat het concept consistent en consequent is in communicatie. Er mogen geen cognitieve dissonanties (tegenstrijdige boodschappen) in zitten, die verstoren de communicatie en daarmee de geloofwaardigheid van het concept.

Een belangrijk kenmerk van een goed concept is dat het in alles de juiste mentaliteitsveld en energie uitstraalt. Hierdoor worden automatisch de juiste klanten, maar ook personeel en partners aangetrokken.

Een goed concept speelt in op:
- het hoofd (logica bewustzijn)
- het gevoel (niet logica, onbewustzijn)
- de intuïtie (bezieling, hoger bewust zijn)

Een goed concept geeft op 4 belangrijke vragen die klanten onbewust stellen een antwoord:
1. Bent u deskundig (kunt u wat u zegt dat u kunt, en waar blijkt dat dan uit?
2. Bent u betrouwbaar (doet u wat u zegt dat u doet, en waar blijkt dat dan uit?)
3. Bent u integer (zegt u wie u zegt dat u bent, en waar blijkt dat dan uit?)
4. Bent u sympathiek (is er een klik en heeft u dezelfde normen en waarden ofwel soort zoekt soort).

Belangrijk binnen een concept dient de communicatie:
1. Consistent en - zelfde tone of voice en uitingen
2. Consequent te zijn - geen tegenstrijdige boodschappen (cognitieve dissonanties)

Een concept is geen leuk verhaal, maar het DNA van uw bedrijf. Met het bedrijfsconcept zend u de juiste boodschappen uit zodat de juiste ontvangers zich erin herkennen en in beweging worden gezet.

Wat doen we?
Door middel van de methode 'concepting' helpen we bedrijven zich opnieuw uit te vinden door ze bewuster te maken van waar ze staan, wat hun identiteit, kracht en unieke eigenschappen zijn. Dit zetten we om naar een sterk bedrijfs- of communicatie concept in visualiseren dit in een aansprekend en heldere vormgeving. Zo tillen wij u marketing en communicatie naar een hoger plan, waarmee u meer klanten aantrekt.

Wilt u uw commerciële en concurrentiekracht verbeteren? Neem dan actie!

Maak afspraak

Strategy & Concept

Strategy & Concept

positionering - value proposition - marketingmix - business modeling - persuation methode - concepting methode - krachtenmodel van Porter - SWOT - Blue Ocean innovatiemodel - communicatie strategie - AICDAS model - corporate communication - corporate concept - conceptinnovatie - branding - Unique Buying Propostion (UBP) Effectuation

Bekijk portfolio

Corporate Identity

Corporate Identity

brainstorming - merknaam ontwikkelen - bedrijfsnaam ontwikkelen - tagline - pay-off - slogan - colour management - moodboard - logo ontwerp - huisstijl ontwerp - corporate design - corporate image - corporate behaviour - corporate manual - brand experience - brand visualization - brand guideline - tone of voice - copy writing

Bekijk portfolio

Design & DTP

Design & DTP

briefpapier - visitekaartjes - enveloppen - flyers - folders - brochures - powerpoint - kranten - magazines - posters - beletteringen - gevelreclame - autobelettering - vlaggen - banieren - borden - verpakkingen - stickers - pennen - relatiegeschenken - presentatie middelen- beursstand- showroom - artist impression

Bekijk portfolio

Webconcept

Webconcept

interactive design - responsive design - usability - accessiblity - compatibilty - webdevelopment - HTML5 - Cascading Style Sheets (CSS) Javascript - templating - SEF URL's - domeinnaam ontwikkelingsplan - keyword analyse - Content Management System (CMS) - zoekmachine vriendelijke (SEF) - open source - Joomla CMS - WordPress CMS - VirtueMart - Magento - ecommerce - webshop

Bekijk portfolio

Video production

Video production

brainstorm - script - voice-over - moodboard - animatie video - animeo - bedrijfsvideo / film - presentatievideo / film - productvideo / film- instructievideo / film - trainingsvideo / film - commercial / film - testimonialvideo / film - interviewvideo / film - documentairevideo / film - instructievideo / film - infographic video / film - explanimation - YouTube - Vimeo

Bekijk portfolio

Campaigning

Campaigning

zoekmachine marketing (SEM) - zoekmachine optimalisatie (SEO) - zoekmachine adverteren (SEA) - zoekmachine publiciteit (SEP) - social media - e-mail marketing - content marketing - video marketing - viral marketing - referral marketing - augmented reality (AR) - linkbuilding - linkbait - affiliate marketing - remarketing - prerolling - AdWords - Analytics - bannering - Public Relations (PR) - Publiciteit

Bekijk portfolio

LookBook

Bekijk onze portfolio

Lees meer