• BB Lampen2

The Process

Alle vakgebieden kennen een proces. Bij het bouwen van een huis, gaan we niet eerst beginnen met het plaatsen van de kozijnen. Heel onhandig. De meubels neerzetten als het dak er nog niet op zit. Onmogelijk! Natuurlijk vraagt creativiteit de ruimte, maar dat wil niet zeggen dat er geen proces is. Dat zou ff makkelijk zijn. Naast de creatieve kant (linker hersenhelft) kent het ook causaliteit (rechter hersenhelft). Kwestie van oorzaak versus gevolg dus. Heel logisch. Eigenlijk. Om tot resultaten te komen is een proces van belang.  De 4 kernvragen (scrum) daarbinnen zijn: 1. waar staan we nu 2. waar staat de concurrentie. 3. waar willen we komen te staan. 4. Wat hebben we daarvoor nodig. Op deze scrum methode is ons proces afgestemd. Deze bestaat altijd uit de volgende stappen:

1. The Research

1. The Research

Analyse. Daar begint alles mee. Problemen kunnen we niet oplossen voordat de juiste analyse is gemaakt. Anders schakelen we op aannames. Of gevoelens. Dat wordt drijfzand. Wetenschap troef!
2. The Strategy

2. The Strategy

Een strategie is geen 'idee met een richting'. Gebaseerd op aannames en gevoel. Een strategie is commercieel beleid ontwikkeld vanuit analyse. Gericht op de korte, midlange en lange termijn. Adhoc komt daar niet in voor.
3. The Concept

3. The Concept

Een concept is geen idee. Het is een pakket met verschillende innovatieve ideeƫn. Deze zijn getoetst en op elkaar afgestemd. Zo ontstaat verbinding. Synergie. Samenwerking. Met als eindresultaat: aansprekende en onderscheidende communicatie.
4. The Identity

4. The Identity

Een identiteit. Wat is het eigenlijk? Het is geen logo of huisstijl. Althans maar voor 10%. De identiteit wordt bepaald door het gedrag van de organisatie. En de medewerkers. Klanten krijgen daardoor de belangrijkste signalen van de identiteit.
5. The Performance

5. The Performance

Concreet. Dat wordt het allemaal in de uitvoering. Met de juiste focus, vakkennis en ervaring. Dan wordt 'input' pas 'output'. Met verrassende resultaten.
6. The Campaign

6. The Campaign

Nieuwe klanten? Of liever meer halen uit bestaande klanten? Niet door te pushen. En daarmee mensen te irriteren met een slechte boodschap. Aan de verkeerde ontvanger. Op het verkeerde tijdstip. Pull (aantrekken) is het kernwoord. Aanwezig zijn op het juiste moment. Met de juiste boodschap. Aan de juiste ontvanger.