• BB Lampen2

Reclamebureau

Het woord 'reclame' is afkomstig van het Latijnse woord 'reclamare' wat 'omroepen' betekent. Maar de kracht van reclame is enorm afgenomen. Waarom? Omdat de laatste rek uit het traditionele reclame-elastiek is bereikt. 90% Van de bedrijven maakt gebruik van dezelfde technieken, middelen of trucs. Daar zit geen onderscheidend vermogen en toegevoegde waarde meer in.

Van reclame 3.0 = concepting methode
Concepting rekent af met de 'geloof-hoop-en-liefde show' bekend onder de term 'reclame'. Waarbij het enkel draait om nietszeggende praatjes en leuke, maar lege plaatjes. Reclame is vaak slechts een inhoudsloze boodschap, dat geen haakjes heeft om klanten mee te boeien. Het verschil met het traditionele 'positioneren' is dat bij positioneren het product veel meer centraal staat en gezocht wordt naar 'toegevoegde waarde'. Vaak draait het daarbij om een schijnvertoning (nieuwe verpakking), schijninnovatie (nu nieuw!) of schijnkwaliteiten (verbeterde formule).

Natuurlijk zijn creativiteit en innovatie zeer belangrijke onderdelen binnen concepting, maar niet het allerbelangrijkste. Het draait niet om creativiteit om de creativiteit (wat vaak bij reclame wel zo is) of innovatie om de innovatie (omdat het zo lekker modern is). Creativiteit en innovatie zijn de smeerolie, maar de motor is de waardegestuurde strategie en de kernwaarden.

In de praktijk
Door middel van concepting helpen we bedrijven zich opnieuw uit te vinden door ze bewuster te maken van waar ze staan, wat hun identiteit, kracht en unieke eigenschappen zijn. Dit zetten we om naar een sterk en aansprekend bedrijfs- of merkconcept in heldere communicatie ('storytelling). Daarna volgt het implementeren en het inzetten van de juiste middelen (marketingtools) om de juiste prospects te bereiken en deze prospects om te zetten naar klanten. En van klanten willen we fans maken. Want dat is het doel. Tevreden klanten brengen het concept verder en daar kan geen reclamebudget tegen op!

Interesse? Neem contact op voor een kennismakingsgesprek.

Maak afspraak

Strategy & Concept

Strategy & Concept

positionering - value proposition - marketingmix - business modeling - persuation methode - concepting methode - krachtenmodel van Porter - SWOT - Blue Ocean innovatiemodel - communicatie strategie - AICDAS model - corporate communication - corporate concept - conceptinnovatie - branding - Unique Buying Propostion (UBP) Effectuation

Bekijk portfolio

Corporate Identity

Corporate Identity

brainstorming - merknaam ontwikkelen - bedrijfsnaam ontwikkelen - tagline - pay-off - slogan - colour management - moodboard - logo ontwerp - huisstijl ontwerp - corporate design - corporate image - corporate behaviour - corporate manual - brand experience - brand visualization - brand guideline - tone of voice - copy writing

Bekijk portfolio

Design & DTP

Design & DTP

briefpapier - visitekaartjes - enveloppen - flyers - folders - brochures - powerpoint - kranten - magazines - posters - beletteringen - gevelreclame - autobelettering - vlaggen - banieren - borden - verpakkingen - stickers - pennen - relatiegeschenken - presentatie middelen- beursstand- showroom - artist impression

Bekijk portfolio

Webconcept

Webconcept

interactive design - responsive design - usability - accessiblity - compatibilty - webdevelopment - HTML5 - Cascading Style Sheets (CSS) Javascript - templating - SEF URL's - domeinnaam ontwikkelingsplan - keyword analyse - Content Management System (CMS) - zoekmachine vriendelijke (SEF) - open source - Joomla CMS - WordPress CMS - VirtueMart - Magento - ecommerce - webshop

Bekijk portfolio

Video production

Video production

brainstorm - script - voice-over - moodboard - animatie video - animeo - bedrijfsvideo / film - presentatievideo / film - productvideo / film- instructievideo / film - trainingsvideo / film - commercial / film - testimonialvideo / film - interviewvideo / film - documentairevideo / film - instructievideo / film - infographic video / film - explanimation - YouTube - Vimeo

Bekijk portfolio

Campaigning

Campaigning

zoekmachine marketing (SEM) - zoekmachine optimalisatie (SEO) - zoekmachine adverteren (SEA) - zoekmachine publiciteit (SEP) - social media - e-mail marketing - content marketing - video marketing - viral marketing - referral marketing - augmented reality (AR) - linkbuilding - linkbait - affiliate marketing - remarketing - prerolling - AdWords - Analytics - bannering - Public Relations (PR) - Publiciteit

Bekijk portfolio

LookBook

Bekijk onze portfolio

Lees meer